Sosyal Medya

Makale

Rasulullah’ın yolu bu değil

BaÄŸdadi Grubu’yla hayâlî ve fakat sahici tartışmamız devam ediyor.

***

-Rasulullah, Beni Kureyza’nın eli silah tutacak durumdaki bütün erkeklerini öldürtmüştü. Yalan mı?

-O hadiseyi bidayetinden itibaren anlatır mısınız lütfen?

-Müslümanları arkadan vuran Beni Kureyza Yahudileri kuÅŸatıldı ve Ä°slam’a davet edildi. Bunu reddince teslim olmaya çaÄŸrıldılar, ama onu da reddettiler. Ardından muharebe baÅŸladı. Muharebeyi Müslümanlar kazandı ve…

-Ve “Åžimdi ne olacak?” diye soruldu. Bu sorunun cevabı, iki tarafın da hakem olarak kabul ettiÄŸi ve “Onun vereceÄŸi karara uyarız” dediÄŸi Saad Bin Muaz’a (radıyallahu anh) bırakıldı. Saad Bin Muaz, kararını Yahudilerin kendi hukukuna göre verdi. Tekrar ediyorum: Karar, Rasulullah’ın kararı deÄŸildi. Bundan çıkarabileceÄŸiniz yegâne sünnet, hakem tayinidir. Ä°stanbul veya Brüksel’deki saldırılarınızın Benî Kureyza meselesiyle kıyası mukabil deÄŸil, ama bir an için öyle olduÄŸunu farz edelim: O insanları öldürmeden önce etraflarını kuÅŸatıp “Müslüman olun” dediniz mi? Sonra onları teslim olmaya çağırdınız mı? Sonra savaÅŸtınız mı onlarla? Sonra akıbetleri konusunda onların da gönüllü olarak kabul ettiÄŸi bir hakem tayin ettiniz mi? Sonra kadın ve çocukları eli silah tutan adamlardan ayırdınız mı? Hülasa: Çok yersiz bir örnek bu.

-Nizar kalesine mancınıkla saldırıldı ve orada sivillerden ölenler oldu. Yerleşim yerlerinde düşmana düzenlenen gece baskınlarında da birçok sivil öldü. Kadın ve çocuklar da öldü. Rasulullah buna cevaz verdi.

-Kasıt olmadan öldürülen kimselerle alakalı bir rivayet bu. Sultanahmet Parkı yahut Brüksel Havaalanı’nda doÄŸrudan doÄŸruya sivilleri, çoluk-çocuÄŸu taammüden öldürmekle ne alâkası var? Kaldı ki, bahsettiÄŸiniz o dönemden sonra Rasulullah’ın kadın ve çocukları öldürmeyi kesin olarak yasakladığını biliyoruz. Ä°bn Ömer (r.a.) “Rasulullah’ın yaptığı savaÅŸlardan birinde öldürülmüş bir kadın cesedine rastlandı. Bunun üzerine Rasulullah, kadınların ve çocukların öldürülmesini yasakladı” diye bildiriyor. Hanefi, Åžafi, Hanbeli ve Maliki mezheplerinin dördü de bu ve benzeri hadis rivayetlerine dayanarak, kâfirlerin bizzat savaÅŸa katılmayan kadınlarını ve çocuklarını öldürmeyi haram sayar. Hatta, Ä°mam Malik ve Evzai’ye göre, kadın ve çocuklar, düşman ordusu onları zırh olarak kullansa bile öldürülemezler. Ä°bn Ömer’in bahsettiÄŸi olayla ilgili çok önemli bir rivayet daha var: Kendi anlattığına göre Riyah Bin Rebv (r.a.) Rasulullah ile beraber savaÅŸa gidiyordu. Yolda, Halid Bin Velid (r.a.) komutasındaki öncü kuvvet tarafından öldürülmüş bir kadın cesedine rastladılar. Rasulullah, o kadına üzüntüyle baktı ve “Bunun savaşır bir kiÅŸi olduÄŸunu sanmıyorum” dedi. Sonra orada bulunanlardan birine ÅŸu emri verdi: “Derhal git Halid’e yetiÅŸ ve ona de ki, ücretle tutulmuÅŸ geri hizmet için getirilmiÅŸ kiÅŸileri ve çocukları öldürmesinler.” Demek oluyor ki, çarşı-pazardaki sivillerin öldürülmesi şöyle dursun, savaÅŸta geri hizmette bulunan kimselerin öldürülmesi bile yasak.

-Ebu Cendel olayına ne diyeceksin peki? Mekke’den kaçan ve Hudeybiye AnlaÅŸması nedeniyle Medine’ye alınmayan Ebu Basir, Ebu Cendel ve arkadaÅŸları iki ÅŸehir arasında aç-susuz kalınca ganimet için müşriklerin ticaret kervanlarına saldırmadılar mı?

-Rasulullah’ın o saldırılarla tek alakası, Hudeybiye AnlaÅŸması’ndaki muhataplarının ‘AnlaÅŸmadaki o hükümden vazgeçtik, ne olur ÅŸu adamları yanına al da bitsin bu çile’ diye yalvarmaları üzerine o saldırıların sona erdirilmesini emredip ilgili sahabileri Medine’ye getirtmiÅŸ olmasıdır. Bu bir yana; “ganimet” dediniz, deÄŸil mi? Madem böyle bir kıyasta bulunuyorsunuz, öyleyse bana Brüksel saldırılarından ne kadar ganimet elde ettiÄŸinizi söyler misiniz lütfen? GetirdiÄŸiniz örnekler birbirinden yersiz vesselam.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.